zaterdag 22 maart 2014

Cijfers en letters

De afgelopen 2 weken werkten we rond cijfers en letters. We zijn op cijfer - en letter speurtocht geweest in en rond de school. De kleuters hebben de eerste letter van hun voornaam versierd met stiften. Deze komen straks aan een mobile aan het plafond te hangen. Ook de geboetseerde letters zijn super geworden. Sommige wilden er zelfs 2 maken, dus werd het de eerste letter van hun voor -en familienaam. Jasper vond bij de fundels een tekenprogramma waar hij vroeger al veel mooie tekeningen maakte, maar ditmaal werd het zijn handtekening. In de computerhoek konden de kleuters ditmaal geen spelletje kiezen, maar koos ik er ééntje die specifiek rond cijfers en letters hing. In het cijfer -en letterhoekje konden de kleuters vrijblijvend met magneetletters hun naam zoeken en sommige maakten spontaan een cijferrij.
 








 




















 



 
Bij deze wil ik de mama's bedanken bij de respons van de gezelschapsspelletjes. Ik vind het echt leuk om zoveel nieuwe, leuke en leerrijke spelletjes te leren kennen. Momenteel heb ik spelletjes op overschot. Laten we misschien afspreken dat ik via de kleuter een seintje geef wie er de volgende keer een nieuw spelletje mag meebrengen.
 

 
 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten